Blog  

Çamurda Sürüş Üzerine Dikkat Edilmesi Gerekenler

0 Yorumlar
955
11 Eyl 2018

Çamurda 4 çeker araç kullanmak aslında buzda kaymakla kumda yürümek arası bir şeydir. Bazı çamur türleri üstte kaygan satıhlı olup altta sert bir zemin barındırıyor olabilir, bazıları ise bataklık türünde yapışkan pelte gibi bir haldedir. Farklı çamur tipleri farklı sürüş teknikleri ve ekipman gerektirir. Üzeri kaygan altı sert zeminli çamurda dar lastikler üst katmanı yarıp alttaki sert zemine tutunmak için idealdir. Bu tür çamurda geniş tabanlı lastik üst katman üzerinde yüzecek ve tabandaki sert zemine ulaşamayacaktır. 

Kalın yapışkan türde çamurda geniş tabanlı lastikler yüzme eğiliminde olacağı için tıpkı kum sürüşünde olduğu gibi lastik basıncını düşürmek işe yarayacaktır ki, basıncı 20-25 psi altına düşürmemek gerekir. Aslen ne tür bir çamur lastiği kullanıyor olursanız olun, geniş derin dişlere ihtiyacınız var. Aksi halde ortalama diş düzenine haiz bir lastik türü patinajda kaldığında dişler arası çamurla dolacak, tutunma yetisi kaybolacaktır. Çamur tipi lastiklerin diş araları geniştir ve bu sayede lastik kendini çamurdan temizleyebilir. Unutmayın, temas yüzeyi kısıtlı olduğu için asfaltta ses yapan bu tür lastik kum üzerinde de kazma eğiliminde olacağı için batmanıza sebep olur. 

Diğer arazi koşullarının aksine çamur sürüşü çamurun türüyle ilintilidir. Lastik basıncını düşürmek bataklık türü çamurda işe yarasa da altı sert zemin olan çamur türünde daha da batmanıza sebep olur. Çamurun içinde gizli kalan ağaç kökleri ya da odun parçaları lastik yanaklarını tahrip edebileceği için mümkün mertebe lastik basıncını düşürmemekte fayda var. Lastik izlerinin oluşturduğu izlerden değil de bu izler arasındaki yükseltilerden gitmek tutunma sağlayabilir ki, bazen de bu lastik izleri zemindeki sert toprağı ortaya çıkarmış olur ve bu da iyi bir tutunma için bu izleri takip etmenizin yararınıza olacağı anlamına gelir. 

Şu ana kadar sizin de anladığınız üzere, çamur sürüşü sırasında zemini öngörmek pek olası değildir ve her durum için farklı bir sürüş tekniğine ihtiyaç duyarsınız. Değişmeyen tek gerçek iyi bir takım çamur lastiğine ve kurtarma teçhizatına ihtiyacınız olduğudur. Çamuru alt etmenin bir yolu da lastikte zincir kullanmaktır. Zincir tutunmayı başarıyla gerçekleştirir. İki tür zincir örgüsü vardır; birincisi paralel barlardan oluşan ki, çamuru tam anlamıyla siler süpürür, diğeri de normalde karda kullanılan baklava desenli olan. Baklava desen rahat bir sürüş sağlar çünkü zincirin yere olan tahriki stabildir. Paralel barlardan oluşan ise toprağı bir palet gibi kazarak tutunur. Sürüş tarzınıza göre her ikisini de 4 çekerinizde bulundurabilirsiniz. Çamurlu araziden çıktıktan sonra, çamurun aracınızın altında her yere yapıştığını unutmayın, dolayısıyla tüm aracı iyice temizlemeniz yararınıza olacaktır. Tekerlek bağlantılarına bulaşmış küçük bir parça çamur bile ileride lastik balansını bozabilecek denli hasar yaratabilir. Yürüyen aksamdaki tüm girift bölümler, kasadaki (özellikle kapılardaki, bagaj kapağındaki) drenaj delikleri kontrol edilmeli ve temizlenmelidir. 


0.0
Son Güncelleme: -/-
İlgili Makaleler: Kumda Sürüş
çamur sürüş teknikleri offroad

Henüz bir yorum yapılmamıştır... İlk olmak ister misiniz?

Bir yorum da siz bırakın

Eposta adresiniz gösterilmeyecektir