Blog  

Kumda Sürüş

0 Yorumlar
755
11 Eyl 2018

Kumda sürüşün püf noktası momentumu korumaktır. Aracın tutunması yumuşak zeminde çok hassas olduğundan, hızlanmak zor olabilir, hızlandığınızda da sürati kaybetmemek için momentumu korumak zorundasınız. 

Kuma girmeden önce yapılacak ilk iş lastik basınçlarını düşürmektir ki, lastiğin tutunma yüzeyi genişlesin. Böylece aracın gerilimi de azalmış olur. Optimum lastik basıncı lastiğin tipine, araca ve araziye göre değişir. Lastiğin havasının el yordamıyla ne kadar indirileceğine gelince, kolay bir yöntemi var; düz bir zeminde arka lastiğin 1 cm kadar yanına tuğla benzeri bir şey koyun. İnen lastiğin yanağı tuğlaya değdiği zaman uygun basınca ulaşmışsınız demektir. Zaten kum üzerinde yeterince tecrübe kazandığınızda parkurun durumuna paralel uygun basıncı kendiniz bulur hale geleceksiniz. Etap sonrası lastiği eski basıncına getirmek üzere ekipmanınızın yanınızda olduğundan da emin olun. Unutulmamalı ki, basıncı düşen lastik yanakları yırtılmalara karşı hassaslaşır. 

Batma durumunda basınç lastiğin aracı taşıyabileceği minimum basınç değeri olan 6 psi'ye kadar düşürülebilir. Fakat mecbur kalınmadığı sürece 10 psi altına düşmek lastiğe zarar verir. Düşük basınçta sürat de düşük olmalı, zemin sertleştikçe basınç yükseltilmelidir, aksi halde lastik parçalanır. Kumda öndeki aracın lastik izlerini takip etmek elzemdir çünkü kum oturmuş haldedir. Bitki örtüsü üzerinden gitmeyin, tahrip olan bitkiler çevresel bir zarardır ve erozyonu tetiklemiş olursunuz. Hızlanırken veya yavaşlarken ani tepkilerden kaçınmalısınız. Ani fren lastiklerin önünde kum tepeciği oluşturur ve hareket etmek zorlaşır. Ani hızlanmada ise tekerlekler kumu kazar ve ne kadar gaza bassanız da tutunma azaldığından dolayı yavaş gidersiniz.

0.0
Son Güncelleme: -/-
İlgili Makaleler: Çamurda Sürüş Üzerine Dikkat Edilmesi Gerekenler
kumda sürüş offroad

Henüz bir yorum yapılmamıştır... İlk olmak ister misiniz?

Bir yorum da siz bırakın

Eposta adresiniz gösterilmeyecektir